Necesitatea repararii unui motor este întotdeauna o veste proastă pentru ca inseamna multi bani, o lucrare complexa din punct de vedere tehnic care trebuie tratata cu multa grija pentru ca altfel costurile vor fi foarte mari. Acum mai mult ca oricand aveti nevoie de o consultanta tehnica profesionista care sa stabileasca cu exactitate ce poate fi facut pentru masina dumneavoastra astfel incat luarea unei decizii sa duca la cea mai buna solutie :
- Se repara motorul, in ce conditii, ce garantii sunt ca va fi readus in parametri normali de functionare;
- Se inlocuieste cu unul reconditionat sau unul demontat de pe o alta masina;
- Se renunta la a mai repara masina si se include in programul REMAT;
Daca autoturismul are mai putin de 10 ani , un rulaj pana in 150.000 km si nu este o defectiune majora, de genul bloc motor spart de ruperea unei biele, se recomanda repararea motorului.
Daca motorul este vechi, s-a rulat cu el peste 200.000 kilometri, consuma ulei, are batai (de piston sau lagar) sau este gripat, reparatia va fi foarte scumpa. De regula repararea unui astfel de motor necesita demontare completa, curatare si verificare amanuntita a tuturor componentelor si apoi stabilirea pieselor si lucrarilor necesare ca: alezare de cilindri, inlocuire de pistoane, rectificare de arbore cotit, inlocuire cuzineti, reparatie chiulasa, inlocuire supape, pompa ulei, distributie, etc. In aceasta situatie credem ca cea mai buna solutie ar fi inlocuirea motorului cu unul reconditionat sau unul demontat de pe o alta masina. Foarte importanta va fi insa garantia care trebuie sa insoteasca motorul.