Cel mai vandut model de masina din istoria automobilului
Toyota Corolla detine recordul de cea mai vanduta masina din istoria automobilului. In iulie 2013 s-a ajuns la cifra de 40 de milioane de exemplare vandute, deasemenea detine primul loc si in anul 2013 cu o cifra impresionanta 1.245.404. Deaceea consideram ca nu e lipsita de interes o scurta prezentare a evolutiei acestui model de autoturism care este in prezent la a XI-a generatie
Istoria Toyota incepe in anul 1933 avandu-l ca fondator pe Kiichiro Toyoda. Primul motor este produs in 1934 iar primul automobil in mai 1935.Incepand cu anul 1937 productia de automobile apartine de compania Toyota Motor Co.
Productia modelului Corolla a inceput in anul 1966. De atunci si pana in prezent cele peste 40 de milioane de exemplare au fost fabricate in : Japonia, Brazilia, Canada, China, India, Pakistan, Africa de Sud, Taiwan, Thailanda, Vietnam, Turcia, Venezuela, Australia, S.U.A., Anglia.
I-a generatie (E10) a fost produsa intre anii 1966–1970, avea dimensiuni reduse (lungime-3848 mm, latime-1491 mm, inaltime-1379 mm), un motor de 1077 cc, initial, apoi din 1969 un motor de 1166 cc care putea dezvolta o putere de 13 CP (9,6 kW), transmisia in varianta mecanica cu 4 trepte sau varianta automata in 2 trepte, suspensie fata MacPherson
A II-a generatie (E20) a fost produsa intre anii 1970-1974 cu o caroserie remodelata, rotunjita, in stilul “coke-bottle”(forma exterioara a sticlei de Coca Cola), cu motoare de 1200 cc (putere 55-77 CP), 1400 cc (putere 63-95 CP), 1600 cc (putere 105-115 CP), cu o transmisie mecanica in 4-5 trepte sau automata in 3 trepte. In 1970 Corrola a ajuns pe locul 2 in lume la categoria cele mai vandute modele.
A III-a generatie (E30, E40, E50, E60) a fost produsa intre anii 1974–1981( din 1979 simultan cu generatia a IV-a). Modelul a fost produs in Japonia, Australia, Thailanda, Noua Zeelanda. Majoritatea masinilor comercializate in Japonia si Anglia erau echipate cu un motor de 1600 cmc de 102 CP.
A IV-a generatie (E70) a fost produsa intre anii 1979–1984. Marcheaza sfarsitul erei cu tractiune pe spate, al sistemului de alimentare cu carburator si introducerea servodirectiei. In februarie 1983 s-a ajuns la cifra de 1 milion de autoturisme Toyota Corrola.
A V-a generatie (E80) a fost produsa intre anii 1983–1987. Este varianta cea mai populara, cu o vanzare de 3,3 milioane bucati.Este debutul tractiunii fata, al sistemului de injectie pe benzina, al motoarelor cu 4 supape pe cilindru (DOHC) si al echiparii cu motor diesel.
A VI-a generatie (E90) a fost produsa intre anii 1987–1991. Se produc in variantele cu tractiune fata sau tractiune integrala. Motoarele utilizate sunt de 1300 cc, 1500 cc, 1600 cc pe benzina sau diesel de 1800 cc. Pentru Europa masinile au fost echipate cu motoare de 1295 cc (74 CP, carburator), 1587 cc (95 CP, carburator), 1587 cc (102 CP, injectie de benzina), 1587 cc(115 CP, injectie de benzina), 1839 cc (diesel)
A VII-a generatie (E100) a fost produsa intre anii 1991–1995. Redesenata, noua Corrola este mai mare, mai grea, mai aerodinamica.Carburatorul este exclus din echiparea motorului. In Europa se impune prin fiabilitate care este superioara chiar si fata de GOLF.
A VIII-a generatie (E110) a fost produsa intre 1995–2000. Se continua evolutia tehnologica cu motoare de 1795 cc ( bloc motor din aluminiu, distributie VVT-i, injectie multipunct) care furnizau o putere de 120 CP la 5600 rot/min sau 143 CP la 6400 rot/min.
A IX-a generatie (E120, E130) a fost produsa intre 2000–2006 si gandita de TOYOTA ca un automobil care sa satisfaca nevoile diferitelor piete ca fiind cea mai versatila si populara masina. Caroseriile au fost produse in variantele: sedan cu 4 usi, hatchback cu 3 sau 5 usi, caravan cu 5 usi. Motoarele pentru Europa au fost:1398 cc, 16-valve, DOHC,VVT-i, 95 CP ; 1598 cc, 16-valve, DOHC, VVT-i, 109 CP; 1796 cc, 16-valve DOHC, 189 CP ; 1796 cc, 16-valve DOHC, turbo-compresor, 215 CP ; 1364 cc, diesel, 8-valve, turbo,89 CP ; 1995 cc, diesel, turbo, 16-valve, 90 CP ; 1995 cc, diesel, 16-valve, DOHC, turbo, 116 CP .
A X-a generatie (E140, E150) a fost produsa intre 2006–2013. Masinile pentru Europa au fost fabricate in Japonia si Turcia. Caroseria este asemanatoare cu cea a generatiei anterioare. A fost denumita Corrola Axio. Au atras atentia unele elemente de echipare ca: sistemul Parking Assist care ajuta soferul la parcarea masinii, sistemul Pre-Crash Safety System care prin utilizeaza un mini radar si impreuna cu sistemul Pre-Crash Brake Assist System contribuie la reducerea pericolului de coliziune.
A XI-a generatie (E160, E170) a inceput sa fie produsa din luna mai 2012 si se comercializeaza si in prezent. Principala noutate este ca se fabrica si in varianta cu grup motopropulsor hibrid.