Despre rechemarile in service
Nu exista perfectiune in productia de autoturisme, important este ca fabricantii sa-si asume erorile si sa le remedieze prin rechemari in service.
Daca aveti un autoturism cu o vechime mai mica de 10 ani este posibil ca acesta sa faca obiectul unei rechemari in service de catre fabricant prin dealerii sai din Romania.
Cateva informatii si sfaturi care speram sa va fie de folos:
- Operatiunile executate de catre dealeri in cadrul campaniilor de service sunt gratuite;
- Actiunile de rechemare in service pot viza si masinile iesite din garantie;
- Campanile de rechemare in service sunt valabile pentru anumite serii de fabricatie si nu are importanta daca:
- autoturismul a fost achizitionat din Romania sau din oricare alta tara;
- sunteti primul sau al 10-lea proprietar;
- unde ati efectuat service-ul.
- Anual luati legatura (telefonic sau prin email) cu un dealer al marcii masinii dumneavoastra pentru a va informa daca a aparut vre-o notificare de rechemare in service pentru a putea beneficia de ea.
Iata cateva exemple de rechemari in service, in anul 2014, publicate pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor
BMW pentru BMW seria 3: “In cadrul unei analize de calitate in curs de desfasurare la BMW si la furnizor, s-a stabilit ca urmare a influentelor pe termen lung in zonele cu un nivel ridicat de umiditate a aerului, umezeala poate ajunge in carcasa generatorului de gaz a airbagului frontal pasager. In acest caz, daca airbagul frontal pasager este activat, poate sa apara o crestere a presiunii interne. In cel mai rau caz, generatorul de gaz de la airbagul frontal pasager se poate deteriora. Pentru a va asigura de functionarea corecta a vehiculului dumneavoastra este necesara inlocuirea airbagului frontal pasager”
Mercedes pentru Mercedes Benz Model 205: “In cadrul monitorizarii globale a produselor, Daimler AG a observant ca, in cazuri isolate, exista posibilitatea ca blocarea cuplajului de directie sa nu fi fost inchisa in mod corespunzator in timpul procesului de productie”
Audi pentru Audi A4,A5,A6,Q5 si Q7: “La autovehiculele Audi A4,A5,A6,Q5 si Q7 dintr-un anumit interval de fabricaţie, există posibilitatea ca, în cazuri izolate, prin furtunurile de vacuum să ajungă ulei în amplificatorul fortei de franare. Astfel se poate ajunge la deteriorarea membrane amplificatorului avand ca urmare la reducerea asistentei la franare. Autovehiculul poate fi frânat în continuare într-un astfel de caz, aceasta necesitând însă o presiune evident mai mare pe pedala de frână.”
Toyota pentru Toyota Yaris: “Din cauza circulatiei ineficiente a aerului in sistemul de admisie a motorului diesel 1,4 L, 1ND-FTV, uleiul care provine de la etansarea turbocompresorului, si/sau de la sistemul de ventilatie a gazelor de carter, se poate acumula in intercooler. In anumite conditii de utilizare, uleiul acumulat poate ajunge in camera de ardere a motorului si poate produce o combustie anormala sau un soc hidraulic. Exista posibilitatea ca fortele excesive generate asupra pistoanelor si bielelor sa conduca in anumite situatii, la spargerea motorului si la cresterea riscului aparitiei unui incendiu in compartimentul motor.”
Ford pentru Ford Fiesta: “Ford România SA monitorizează permanent procesele de producţie şi vehiculele din service. Mai multe vehicule Ford Fiesta au fost fabricate cu modul de control al bujiilor incandescente (GPCM) care poate fi afectat de condiţiile de umiditate, din cauza amplasării sale (în compartimentul motorului, în stânga faţă jos). GPCM nu este etanş, iar pătrunderea apei în modul poate provoca supraîncălzirea acestuia, cu potenţial de incendiu. Deoarece GPCM este alimentat permanent, există, deasemenea, un risc potenţial de incendiu la vehiculul nesupravegheat.”
Renault pentru Renault Clio IV: “Renault a identificat o posibila deteriorare a conductei flexibile de frana fata si/sau pierderea functionalitatii pistonului cilindrului de frana spate ce poate conduce la diminuarea eficacitatii sistemului de franare al vehiculului dumneavoastra”